Hvem er mest sellout?
Vampire Weekend og The Black Keys tar frem balltre og kjetting i kampen om hvem som har solgt musikksjela flest ganger.
Komiker og programleder Stephen Colbert vant en Grammy-pris i fjor (for beste komediealbum), og dermed kan han stemme ved årets Grammys. Det har han tenkt til å utnytte til det fulle, og i en ny utgave av programmet «The Colbert Report» har han invitert til battle over hvem som skal få hans stemme i kåringen av «årets alternative album».
De nominerte i kategorien er:
Arcade Fire
Broken Bells
Band of Horses
The Black Keys
Vampire Weekend
På utradisjonelt vis forkaster Colbert de tre første som aktuelle kandidater og står til slutt igjen med to: The Black Keys versus Vampire Weekend. Og hvordan skal det avgjøres hvem som fortjener hans stemme? Jo, ut i fra hvilket av bandene som har hatt flest låter i TV-reklamer.
Les og se det omvendte: Reklame i musikkvideoer
Ezra Koenig fra Vampire Weekend og Dan Auerbach og Patrick Carney fra The Black Keys er tydeligvis villig til å ta frem hardtslående våpen for å gå seirende ut. Se videobevis (via Pitchfork):
The Colbert Report | Mon – Thurs 11:30pm / 10:30c | |||
MeTunes – Grammy Vote – Dan Auerbach, Patrick Carney & Ezra Koenig<a> | ||||
|
Grammy-utdelingen har i år falt på 13. februar. Se øvrige kategorier og nominerte her.
Tags: battle, Dan Auerbach, Ezra Koenig, Grammy, Grammys, kamp, Patrick Carney, prisutdeling, reklame, sell out, Stephen Colbert, The Black Keys, The Colbert report, TV-reklame, vampire weekend
The Black Keys var så flotte i gamle dager. De fire første skivene har en utsøkt rural finish. Det er musikk som lever. Men så kom Attack & Release, Blakroc og Brothers som er blottet for sjarm og finesse. Kjedelig.
[...] Les også: Hvem er mest sellout? [...]
[...] som kom i fjor viser guttas humoristiske sans på coveret. De opptrer i TV-show som gjør at de kunne fått fast jobb i Saturday Night Live, og i samme gate er videoene de lager til singlene. Du har sett videoen til den nyeste over her, [...]