-
Siste innlegg
Siste kommentarer
Arkiv
- februar 2011
- august 2010
- mai 2010
- april 2010
- mars 2010
- desember 2009
- november 2009
- oktober 2009
- september 2009
- august 2009
- juli 2009
- juni 2009
- mai 2009
- april 2009
- mars 2009
- februar 2009
- januar 2009
- juni 2008
- mai 2008
- april 2008
- februar 2008
- januar 2008
- desember 2007
- november 2007
- oktober 2007
- september 2007
- august 2007
- juli 2007
- juni 2007
- mai 2007
- april 2007
- mars 2007
Kategorier
Meta
Månedlig arkiv: mars 2007
RADIOLYTTINGEN FALLER IKKE
Statistisk sentralbyrå forteller at radio er den store taperen når det gjelder folks mediebruk. Det er feil. Radio har overlevd innføringen av fjernsyn, Internett og mediekonsum via mobiltelefonen. Men det er slett ikke sikkert at det fortsetter slik inn i … Les videre
Publisert i Ukategorisert
Skriv en kommentar
Spennende rapport om digitalradio fra Sverige
DAB/DAB+/DMB kommer veldig bra ut i denne sammeligningen av ulike digitale distribusjonsformene for radio.
Publisert i Ukategorisert
5 kommentarer
UTFORDRING TIL ELEKTRONIKKBRANSJEN
Å anbefale folk å kjøpe en radio som bare har FM innebærer å selge et produkt som tar inn færre kanaler enn det naturlige alternativet som har både FM og DAB. En kombinasjon av FM og DAB gir mer innhold … Les videre
Publisert i Ukategorisert
Skriv en kommentar
STEVE GREEN OG DAB
For noen uker siden trykket VG en kronikk fra en engelskmann som heter Steve Green om DAB i Norge. Han er en mann som interesseorganisasjonen IKT-Norge ofte lytter til. Green taler varmt for DAB-standarden DAB+. Dersom det betyr at IKT-Norge … Les videre
Publisert i Ukategorisert
9 kommentarer
Radio overalt
Radio får lite oppmerksomhet i media, til tross for at NRK radio er Norges klart største mediekanal. 2, 3 millioner mennesker lyttet på NRKs radiokanaler i 2 timer hver dag i 2006. Tilsvarende tall for NRKs tv-kanaler var 2 167 … Les videre
Publisert i Ukategorisert
2 kommentarer
DIGITAL RADIOPAKKE
Til sommeren kommer vi i NRK til å ha 16 kanaler å tilby lytterne via digital distribusjon. Alle kanalene blir tilgjengelig over Internett. Men utbygging av det digitale bakkenettet for tv åpner opp en helt ny distribusjonsplattform for radio. Det … Les videre
Publisert i Ukategorisert
3 kommentarer
RADIOPOLITISK VAKUUM
I februar hadde NRK P1, NRK P2 og NRK P3 over 67 prosent av radiomarkedet i Norge. NRK P1 hadde alene 57, 9 prosent av all radiolytting. I Fredrikstad feirer Kanal 24 en fremgang fra 4,0 prosent til 4,7 prosent … Les videre
Publisert i Ukategorisert
Skriv en kommentar