Necro, Teltscenen -
Verdiløs mann
Necro, Teltscenen Av idioter, for idioter, om idioter. Hadde noen fortalt meg at Quart ’09 ville tromle sammen et sterkere hiphop-program enn sin konkurrent i øst for et halvt år siden, vil jeg jeg ledd hånlig og hoderystende. Nå er det ikke bare et faktum, men til alt overmål et som kan være med på […]
Necro, Teltscenen
Av idioter, for idioter, om idioter.
Hadde noen fortalt meg at Quart ’09 ville tromle sammen et sterkere hiphop-program enn sin konkurrent i øst for et halvt år siden, vil jeg jeg ledd hånlig og hoderystende. Nå er det ikke bare et faktum, men til alt overmål et som kan være med på å forklare hvorfor i allverden et entusiastisk oppbud av formiddagsdrita Hove-kids lager leven foran Teltscenen innen den korpulente Brooklyn-rapperen Necro entrer den.
Skjønt: De sløve utropene i lokalet stammer i all hovedsak fra kranglevorne, solbrente syttenåringer som like gjerne kunne vært på Luxus Leverpostei, eller ligget marinert i eget oppkast i en av danskebåtens glattceller. Det som foregår på scenen er tomhet på sitt mest bråkete, med Necros sjokkstrategi – klemt inne i en åndsfattig glipe mellom splatterfilm, porno, rap og metal – avkledd som så kald og uinspirerende at man får lyst til å røske opp gressplenen utenfor teltet for å la seg begrave levende under den. Det egentlige sjokket? At det er mulig å grynte så høyt og si så lite.
Det er ikke bare infantile drapsfantasier og klamt narkopreik som utgjør de essensielle betsanddelene i dette universet: Fitte skal man også ha, og under låten «Who’s Your Daddy?» dras et titalls ungjenter opp på scenen, med et uttrykt ønske om at de skal by fram ræva, brystene eller helst begge deler. Ingen gjør det, og fra en publikumsvinkel føles dette nederlaget som en rettferdighetens seier: Necro klarer ikke engang å lure forvirrede rips til å flekke hud. Han er verken teknisk begavet, morsom eller barsk nok.
For å sno mannens eget credo: Dette er musikk å sovne stille og uberørt inn til. Død, hvor er din brodd?
Marius Asp
Tags: anmeldelse, Hove09, konsert, necro, teltscenen
Verdiløs mann og korpulent- er det for slike beskrivelser denne journalisten har vunnet NRKs språkpris? Du er så hip atte. http://twitter.com/mariusa
Oh yeah, du har verdi, selv om du har høyt hårfeste, og twitter.
Jævlig godt formulert av Marius spør du meg. Gi meg musikkjournalister med høyt hårfeste anyday, over sexistiske idioter med drittmusikk.
Folk blir så sinte på anmelderne hele tiden. «Å så morsomt det er å være lett ironisk på kommentarfelt og kalle meg noe som ingen skjønner!»
De gjør jobben sin fuckers
necro er necro er necro. Men jeg kan skjønne at han ikke gjør seg så godt på konsert as. «De sløve utropene i lokalet stammer i all hovedsak fra kranglevorne, solbrente syttenåringer»..haha, der huska jeg hvorfor jeg ikke drar SÅ mye på festivel.
Har sjelden lest en bedre formulert slakt i anmelderdrakt. Syns Marius gjør det veldig bra her, saklig og interessant.
Marius er flink. Necro er ikke det.
Hør Hør Jørgen. Penere formulert slakt har vel aldri blitt skrevet!
Christian Scharning: Mulig det var en dårlig konsert, men jeg kan ikke se at artisten har kommentert musikkjournalitens utseende og brukt det som del av en negativ tilbakemelding. Ser du er på fornavn med journalisten, presse-/bransjeakkreditert og boende i Oslo du også, ja?
Oisann: Å, så morsomt det er å ironisere over de dumme leserne som faktisk gir tilbamelding på bruken av lisenspengene.
Martin Jahr: Å lese Lydverkets anmeldelser minner meg på hvorfor jeg sluttet å lese Natt&Dag.
Behnam: Saklig? Ser du er på fornavn med ham, du også…
Jørgen: Næmmen, enda en kompis…
Sant: God oversikt du har over musikkritikk, da. Du også på Hove uten å ha betalt billetten selv, ja?
Observatør: Quote: «Å lese Lydsverkets anmeldelser minner på hvorfor jeg sluttet å lese Natt&Dag»
Kanskje du bare stilltiende skulle slutte å lese Lydverket også, siden det opprører deg så?
Jeg synes det var en glimrende anmeldelse – også språklig, og jeg er hverken presse-/bransjeakkreditert eller på fornavn med han som skreiv anmeldelsen.
[...] i monitor (4) Lars Vaular: Treer’n & Lars (3) Hockey: Icing etter første låt (2) Necro: Verdiløs mann [...]
Orker ikke å krangle om karakteren, selv om jeg er grovt uenig, men å påstå at Necro ikke er en teknisk begavet rapper er kun et tegn på uvitenhet.
Necro er ubrukelig.
Denne artikkelen er dugelig.
Nina: Bare hvis Marius Asp heretter utelukkende anmelder konserter han liker. Ikke faen!
Enig med tulletrusa, hele anmeldelsen din sprekker på et punkt – når du påstår at Necro ikke er teknisk begavet. Var du i det hele tatt tilstede da han rappa a-cappella? Vet du hva rap er?
Observatør: Gi meg et hint om hvordan du kjenner meg, da vel.
For the record: Necro er ikke en spesielt dyktig rapper, nei. Snarere en anmasende, gryntete og intetsigende stoner som brått fikk en billett til Sør-Norge. Eminem er én referanse; han er ti ganger større, både som sjokkartist, kulturelt fenomen og (ikke minst) MC. La oss innlemme Gravediggaz, Wu-Tang, Geto Boys og Slayer i regnestykket, bare for å se hvor dette går. Og fortell meg så om DU vet hva rap er.
Haha, fantastisk anmeldelse. Klarer ikke se hvordan folk kan like Necro for noe annet enn produksjon. Makan til idiot.
Hip Hop på Quart ’09 > Hip Hop på Hove ’09, lett.. (Roskilde og for den saks skyld)