The Smiths-fans vil kuppe hitlista
Rage Against the Machine sin førsteplass på den britiske singellista i jula har inspirert ny Facebook-kampanje. Om nøyaktig en måned fyller andreplata til The Smiths, Meat is Murder, 25 år. Som en bursdagsgave til både bandet og plata, vil fansen få singelen «How Soon Is Now?» til topps på den britiske singellista i jubileumsuka. Det […]
Rage Against the Machine sin førsteplass på den britiske singellista i jula har inspirert ny Facebook-kampanje.
Om nøyaktig en måned fyller andreplata til The Smiths, Meat is Murder, 25 år. Som en bursdagsgave til både bandet og plata, vil fansen få singelen «How Soon Is Now?» til topps på den britiske singellista i jubileumsuka. Det vil i så fall være første gang låta troner på toppen av lista, da den endelig ble gitt som singel i 1985, etter først å ha vært b-side på sjutommeren «William, It was really nothing» året før, stoppa den på 24. plass.
Gamle sanger om igjen på hitlistene kan bli realiteten framover, etter at motstandere av X Factor samla seg før jul for å hindre at vinnerlåta i realityprogrammet stakk av med førsteplassen, noe den har gjort de siste fem åra. En million meldte seg på kampanjen, og halvparten av dem kjøpte Rage Against the Machines 1992-låt «Killing In The Name», som førte til at den slo X Factor-vinneren Joe McElderry sin singel med omtrent 50 000 eksemplarer, og dermed overnatta på førsteplassen gjennom juleuka. Facebookgruppa som vil ha The Smiths og «How Soon Is Now?» på toppen har et stykke igjen å gå, da de hittil kun har samla litt over 6000 medlemmer.
Tags: facebook, hitlister, How Soon Is Now?, kampanje, The Smiths, X Factor