BC - Sinecure
Store sko, små føtter
BC: Sinecure [Crispin Glover Records/Playground] Mørk, norsk synthpop helt på det jevne. Keyboardist Andreas Elvenes fra The School har med BC startet det som må kunne kalles Trondheims svar på Depeche Mode. Kanskje ikke et salgspunkt i seg selv, men jeg setter meg likevel ned med åpent sinn og spissede ører. Albumomslaget er drapert i […]
BC: Sinecure
[Crispin Glover Records/Playground]
Mørk, norsk synthpop helt på det jevne.
Keyboardist Andreas Elvenes fra The School har med BC startet det som må kunne kalles Trondheims svar på Depeche Mode. Kanskje ikke et salgspunkt i seg selv, men jeg setter meg likevel ned med åpent sinn og spissede ører. Albumomslaget er drapert i mørk mystikk, blant annet med et bandbilde av Elvenes omringet av sine medmusikanter i det som enten er birøkterdrakter eller fektekostymer, og gjør det dermed klart at vi snakker høydramatisk musikk.
For å ta det positive først: Det er tydelig at Elvenes og hans kompanjonger innehar både teknisk innsikt og god nok smak når det kommer til å tolke det analoge synthuniverset definert av foregangsfigurer som Kraftwerk, The Human League og nevnte Depeche Mode for tre tiår siden. Myke basssynther, konsise trommebeats og arpeggiosynther med både varme og distinksjon ligger som et solid bakteppe i de 47 minuttene plata varer.
Problemet – og det er et vesentlig problem – ligger i frontfigur Elvenes sine vokalprestasjoner. At Ian Curtis personifiserer rockemytologi på grensen til det perfekte er det ingen tvil om, ei heller at Dave Gahan i sin tid hadde en enorm appell med sin majestetiske fremtoning, men den fornorskede fortolkningen som her tar plass hører ingen steds hjemme. Man ønsker tydeligvis å tilføre musikken denne store, andre dimensjonen, men resultatet nærmer seg fremfor alt parodien.
«Lightball System»:
Kanskje er dette for lokalt for undertegnede, og muligens ville terningen trillet annerledes om BC hadde kommet fra et høl i Nord-England, men jeg velger å tro at problemet i stedet ligger hos Elvenes og hans hang til å gape over for mye. Påtatt tungsindighet og overtydelig dramaturgi skader det ellers gode bidraget til en norsk musikkscene som er skammelig underrepresentert på elektronisk musikk. BC burde tone ned utrykket på sin neste plate om de virkelig ønsker å bli tatt på alvor.
Erlend Mokkelbost
Tags: Andreas Elvenes, anmeldelse, BC, plate, Sinecure, the school
Tone ned? Det er vel knapt mulig. Et mer behersket og flott stilisert synthoputtrykk skal du lete lenge etter. Er dette Osloarrogansen som rearer it´s ugly head? Jeg bare spør. You go BC, fantastisk plate!
???? .. vås fra ende til annen!! En av de bedre utgivelsene i år!!
Jeg har lest mye søppel på lydverket sine sider uten å kommentere, men dette blir for drøyt.
Her står det mer om det «høydramatiske» coveret (…. & birøkterdrakter – hvor morsom kan du bli – tidenes spøk – jeg lo så jeg nesten gikk i bakken… uuutrolig vittig!) enn det gjør om musikken på skiva.
Siden dette er et elektronisk band så må vi nok engang pløye gjennom synthmusikkens historie, med referanser som ikke har en dritt med dette bandet å gjøre. Om du har hatt et snev av kunnskap i denne sjangeren så hadde du ikke dratt fram tidenes mest opplagte navnerekke fra det «analoge synthuniverset».
Arpeggiosynther (flink gutt Erlend) enhver som har øret for slik musikk hører jo at hele skiva er gjennomsyret av arpeggiosynther ( du har jo helt rett?! dette ordet er jo helt KONGE!).
Så til kronen på makkverket : «Problemet – og det er et vesentlig problem – ligger i frontfigur Elvenes sine vokalprestasjoner……… jeg velger å tro at problemet i stedet ligger hos Elvenes og hans hang til å gape over for mye.»
Nevn en mannlig vokalist i Norge som kan «prestere bedre» enn Elvenes. Ikke kom med et Chicken Shit svar som «jeg kan nevne flere» – nevn en.
…aj… Som å sette Bjarne Brøndbo til å bedrive kritikk på en skive med barokkmusikk. Er anmelderen hentet fra studentradioen eller noe slikt?
Jøss, er det mulig? Sinecure er muligens den beste norske elektro-plata som kom i 2008. Elvenes er i mine ører en av de definitivt beste vokalister Norge har å by på, og sequencerprogrammeringen på plata er noe av det bedre jeg har hørt på veldig lenge. Og ikke minst, konserten på Betong i Oslo var nærmest magisk. Var du fyllesjuk når du skrev denne anmeldelsen, Mokkelbust?
For noe slurv. Det er jo vokalen som er det beste med bandet. Men det verste er idiot sitatet: » en norsk musikkscene som er skammelig underrepresentert på elektronisk musikk».
Jaja er tydelig at anmedleren ikke har noen interesse for elektronisk musikk. F.eks kom Combichrist inn på billboard og Zombie girl har fått et stort gjennombrudd og blitt en klubbkjenning over hele verden.
Skal vedde nyresteinen min på at anmeldern ikke en gang har hørt om dem.
Jeg synes det flommer over av fet norsk elektronisk musikk, men det er vel «feil type» for anmelderne? Akkurat som med norsk metall som de endelig har begynt å skrive litt om, men bare fordi det er stort i utlandet ikke fordi dem liker det.
Pompøst? Ja!
Smalt? Ja!
Mørkt? Ja!
Vondt? Ja!
Kompromissløst? ja!
Gaper over mye? Ja!
Gaper over for mye? Nei!
En skummel plate for alle som vil grave litt dypere i en musikkopplevelse! Ikke billige riff og kort holdbarhetsdato. Men det finnes det nok av. Ta en sjangs. Sjekk ut BC! Mokklebost er pysete når han ikke tør å involvere seg i musikken deres. Tror nok at det ble for heftig for han å droppe guarden og la seg styre av pompøs deppressiv disco! Savner mot og engasjement. Dette er anmelding i 3. person.
Jeg ble ikke akkurat imponert over Mokkelbosts kunnskapsnivå her. Å dra fram Human League, Kraftwerk og Depeche Mode vitner ikke om spesielt dyptgående kjennskap til genren. Det blir dessuten for lettvint å komme med de tre ovennevnte så snart det er en synthesizer med i lydbildet. Og hva de gjorde for tre tiår siden. Det har faktisk skjedd ting i løpet av de tre tiårene, og det gjør det fremdeles. Som BC er et lysende eksempel på. Plata er helt nydelig og har knapt sluppet ut av cd-spilleren min siden den kom ut. Lydverket er det mest skuffende musikkprogrammet NRK noensinne har kommet med, ikke for at det akkurat har vært mye konkurranse akkurat der. Lydverket prøvde å være en ripoff av Musikbyrån, men falt gjennom med et brak. Det er pinlig, rett og slett. Og disse sidene var det liten vits i å være innom, gitt.
Happiest Girl: «Og disse sidene var det liten vits i å være innom, gitt.»
Så hvorfor i h*****e rauter du her inne, da? Smakløse, høylytte, trønderske idioter finnes jo i hopetall, men jeg hadde håpet at de hadde skamvett til å holde seg unna nettsteder som dette. Greit at dere backer kompisene deres, men, helvete heller, Mokkelbost har rett i det meste, bortsett fra en ting: Altfor bra karakter. Dette er noe av det pinligste jeg har hørt, y´all.
Kjære Henry Lee. Vet ikke hvor mye du er på nettet, men det har jo vært en sport på (musikk)nettforum å linke inn til Lydverket for å le eller forarges av alt tullballet og kunnskapsløsheten. For min del har det gått over i oppgitt apatisme. Jeg måtte bare kommentere for en gangs skyld. Og lurer på om Happiest girl gjorde det samme, hun kommenterer jo Lydverket like mye som anmeldelsen. Så jeg tror det er fult mulig at hun ikke er fra Trondheim, akkurat som meg Jeg har sett en link til denne anmeldelsen på to nettforum, går utfra det er en del som klikket på linken som ikke er trøndere.
Men jeg forstår du ikke liker dette, det er ganske sære saker, så kos deg med Madrugada du.
Og som om ikke alt dette var nok: Elvenes fra The School spilte i BC (daværende Bitch Cassidy) leeenge før The School engang var påtenkt. Litt bedre research neste gang takk!
[...] ANMELDER Cyaneed I Rule This Library For Tonight BC Sinecure T-Pain Thr33 [...]
Det er godt å se at en ansatt i statskanalen kan vise til så stor innsikt i en sjanger som er så skammelig underrepresentert på den norske musikkscenen.
Kjære BC, dere bør ta til dere Møkklebost sine 3 enkle råd, så kanskje dere får skvisa opp den neste skiva til en firer.
1. Slutt å tolke det analoge synthuniverset som de 4 store (Das Kraftwerk, The Human League, The Depeche Mode og The Joy Division) definerte for 30 år siden. Slutt å kopiere de som visste hva de dreiv med, fornorskede fortolkninger kommer dere ingen vei med, gjør noe eget og originalt isteden.
2. Dere bør tone ned uttrykket, ikke gap over for mye.
3. Andreas Elvenes er et problem, denne skuta kommer ingen vei med Andreas Elvenes ombord, hiv Andreas Elvenes på sjøen. Dere må få tak i en mann som kan synge , altså Andreas Elvenes = ut. JR Ewing er desverre ikke lenger blant oss, så hvorfor ikke ta kontakt med Andreas Tylden, en mann som er kjent for sine vokalprestasjoner. Dette blir bra gutter, terningen kommer definitivt til å trille annerledes og dere vil endelig bli tatt på alvor.
Lytte eksempler fra Sinecure her: http://www.myspace.com/bc7000
En fin live video fra Betong 01.11.08: http://vimeo.com/2152228
Hei alle sammen.
Det er godt å se at dere bryr dere såpass mye om denne anmeldelsen av BC, og spesielt bra for bandet da de tydeligvis har trofaste fans i dere.
Jeg har selv irritert meg over kritikker jeg føler er uriktige ovenfor artister jeg elsker, og forstår hvorfor noen av dere er opprørt over det lave terningkastet. Likevel er denne anmeldelsen, på lik linje med alle andre musikanmeldelser i verden, basert på en subjektiv vurdering, hvilket også er grobunn for krangler gang etter gang. Vi må svare ganske likt på beskyldningene hver gang – som pleier å gå på at vi usikket til jobben og at de fleste kunne gjort den bedre – en oppfatning man er berettighet til å ha, men som vi, sammen med våre overordnende her på huset, er uenige i.
Å anmelde musikk kan være en drittjobb, særlig når man får usaklige kommentarer rundt ens person, hvilket jeg oppfordrer dere til å holde dere for gode for. Jeg har tatt mang en diskusjon med kolleger i andre medier om deres respektive anmeldelser, men unngår kategorisk personangrep.
Personlig finner jeg lite glede i å kritisere artister, spesielt lokale band som har jobbet hardt med å skape et album, og når jeg belyser svakhetene ved en plate som BCs er det alltid en oppfatning jeg har gjort meg etter gjentatte lyttinger, som verken er farget av folk rundt meg eller eventuelle innspill fra bandets fans. Slik har musikkjournalistikken alltid fungert, om enn til alles ergrelse.
Folk kommer her med flere beskyldninger – være det for åpenbare referanser eller elitisme for den saks skyld – noe jeg synes det virker meningsløst å svare på da dette beror på enkeltpersoners oppfatninger om meg og musikkjournalistyrket som helhet. Jeg gjør i denne anmeldelsen mitt beste for å forklare hva jeg LIKER og IKKE liker med albumet, og synes det er en balansert vurdering.
At vi er uenige er det tydeligvis ingen tvil om, men anmeldelsen står og kanskje er vi mer enige om andre plater i fremtiden? Hvem vet.
Med vennlig hilsen
Erlend
Kjære Erlend.
Jeg er heller ingen stor fan av BC, men jeg reagerer likevel på denne anmeldelsen. Er det ikke en plateanmelders jobb å skrive om musikk? Du nevner ikke en eneste låt, men definerer hele skiva som en «norsk fortolkning» av kjente utenlandske band. Er ikke det noe lettvint?
Jeg velger å tro at Elvenes og co ikke prøver å «tolke» eller lage en «norsk versjon» av noe som helst, men lager musikk slik de vil lage musikk. Burde ikke det være utgangspunktet når du skal skrive en anmeldelse?
(Og for ordens skyld; Jeg er ikke en trønder som prøver å forsvare kompisene mine)
Jeg er sikker på at Erlend Mokkelbost kunne gitt denne plata hvilkensomhelst karakter og vært i stand til å komme opp med gode argumenter for samme hvilken side terningen måtte vise. Kanskje ved å kalle vokalisten modig og stilsikker i stedet for parodisk. Kanskje ved å legge større vekt på arpeggiosynthene. Men det har vi jo lokalaviser til. Sammen med en knapp håndfull norske musikkjournalister (hei Trine Sollie) tør Mokkelbost å ytre sin mening vel vitende om at han kommer til å få på pungen. Fortsett med det. Og til B.C, dersom dere er her, nå skal jeg høre på låtene deres, jeg hadde neppe vært interresert i det etter å ha lest nok en kjedelig tirsdagsavis.
Kjære Erlend,
hvorfor driver du fortsatt og våser om disse terningkastene? Du har gitt skiva 3 av 6 mulige, greit – det er ingen som kan ta fra deg retten til det. Det folk på sett og vis har saklig kommentert her, er at det er helt tydelig hvor kunnskapsløs du er i denne sjangern + at du har nesten ikke skrevet noe som helst om skiva. Jeg ser du selv mener at anmeldelsen er basert på en subjektiv vurdering, på lik linje med alle andre musikkanmeldelser i verden!? For noe tullprat, isteden for å gjøre et grundig stykke arbeid så har du gått i motsatt retning, rett og slett forfattet en parodi på en seriøs musikk anmeldelse.
Det er ingen vits i å prøve å late som om du overhode har peiling på hva som har skjedd innenfor den elektroniske musikk sjangern de siste 30 åra. Det skinner med en gang igjennom at du ikke veit hva du prater om.
Trondheims svar på Depeche Mode, herre jesus! Og så slenger vi på litt Ian Curtis…………
Hvordan kan du påstå at Andreas Elvenes er en «fornorsket fortolkning» av Ian Curtis og Dave Gahan? At du i hele tatt klarer å dra fram disse to navna i samme setning er jo nesten skremmende.
Jeg er enig i at det er to fantastiske vokalister du har klart å gravd opp her, men de er begge kjent som svært utagerende, når så du sist Elvenes gjøre en brå bevegelse på scenen? Det er heller ingen av de som noengang kommer til å komme i nærheten av vokalen til Elvenes(ihvertfall ikke Curtis, da må et mirakel til).
Personangrep og usaklige kommentarer rundt din person kan du vel ikke påstå at du har blitt voldsomt utsatt for i disse innleggene.
Det groveste jeg kan se er at noen har byttet ut en o med en ø i etternavnet ditt – kanskje litt barnslig, men det bør du jammen tåle.
Og som du sier «anmeldelsen står» – det synes jeg er fantastisk ……..»Problemet – og det er et vesentlig problem – ligger i frontfigur Elvenes sine vokalprestasjoner.»….. må vel være det fjerneste, en musikkanmelder har skrevet i hele år, jeg tror faktisk ikke det er mulig å toppe den!
Kudos til Hr. M. for å svare på kritikken, men jeg synes likevel ikke det virker som han/Lydverket forstår problemstillingen her — at noen som åpenbart ikke har et forhold til denne typen musikk får lov å anmelde den, og da med vekt på kriterier som er helt fjerne for enhver som har et forhold til denne typen musikk.
Som Bjarne Brøndbo ville sagt det, jfr. barokkmusikk-anmeldelser:
Iddag ska vi annmeill ei plate med baråkkmusikk, spelt av Gunnar Johainsen, komponert av en Bach. Æ synes det e for my spinætt. Æ har lært mæ et nytt ord. Spinætt. Å de høres ut såm aill ainna fiolinmusikk æ hi hørdd som en Mosart å´n Betåven å derran, en slags pinglåt koppi av ainneran.
Terningkast 3, ta vækk litt spinætt å få dæ nå egenart mister Bach!
Denne plata er etter min mening den beste norske plata som har kommet ut i år. Uforståelig at denne plata får terningkast tre og at anmelderen anklager vokalisten for å være en dårlig norsk kopi av ian curtis eller dave gahan. andreas elvenes er en dyktig vokalist, og BC er et særegent band som det ikke finnes mange av i norge.
«Kanskje er dette for lokalt for undertegnede, og muligens ville terningen trillet annerledes om BC hadde kommet fra et høl i Nord-England» – dette sitatet sier jo ganske mye om hvor stor misunnelse og jantelovtendenser det er her i norge. Om BC hadde vært britisk hadde den engelske musikkpressa rost dem opp i skyene. Sansynligvis hadde denne plata fått bedre karakter om bandet var fra et høl på østlandet.
Etter å ha lest innledningen på anmeldelsen, hvor det er kommentater om bildet på baksiden av coveret, kommer den første forundringen. Javel, birøkterdrakter? Undringen blir ikke mindre da jeg ser at Elvenes’ «vokalprestasjoner» blir redusert til en fornorsket fortolkning av andre som måtte ha sunget før han. Jeg har opplevd BC både på konsert og plate, og har vanskelig for å tro at det jeg har hørt bare er et forsøk på å etterligne andre. De fleste musikere blir influert av andre. Vanskelig å unngå. Det er ganske drøyt å komme med påstander som at dette «hører ingen steds hjemme», at det nærmer seg en parodi og at det er en «påtatt tungsindighet». Hva i all verden baseres disse utsagnene på? Og er dette en balansert vurdering av plata? Dette spørsmålet kan en jo spesielt stille seg når en avslutningsvis kommer til «Kanskje er dette for lokalt for undertegnede, og muligens ville terningen trillet annerledes om BC hadde kommet fra et høl i Nord-England». ???? Hadde det blitt en firer, femmer eller sekser dersom vokalisten hadde vært en ukjent brite? Hadde nesten-parodi-stempelet forsvunnet da?
Jer ikke så sikker på om det er BC som bør tone seg ned for å bli tatt på alvor……
Helt enig med Erlend, både om stemmen og det at de og da særlig vokalisten gaper over for mye. Om referansene Erlend referer til her ikke er de samme som noen av dere andre vil og kanskje bør brukes i denne sjangeren må vel være lov. Hadde han nevnt mindre kjente vokalister, ville det vært vanskelig for sånne som meg og skjønne hvor denne vokalisten står. Det er vel et poeng i en anmeldelse og også gjøre musikken tilgjengelig for så mange som mulig? Med veldig snevre sjanger referanser blir det vanskelig å få nye mennesker i denne sjangeren. Bare for å glede dere som allerede er fan og for å vise fram sin kunnskap Dette er nok også bevisst valg fra Erlend, da jeg tror han kjenner dennne sjangeren relativt godt. Anmeldelser som går på å nevne flest obskure referanser er bare en måte å fremheve seg selv (anmelderen) og ikke musikken. Og musikken her var middelmådig, men likevel spennende. Spin again var en nydelig låt.Lightball system var en ok låt, ødelagt av en overivrig vokalist. Høres nesten ut som det er en tullelåt til slutt. Kunne ikke vært mer enig i sitatet under:
«Påtatt tungsindighet og overtydelig dramaturgi skader det ellers gode bidraget til en norsk musikkscene som er skammelig underrepresentert på elektronisk musikk»
Som forslag til anmeldelser her på lydverket skulle jeg ønske at de var litt lengre, litt mer om låtene, svake og gode sådan.
«Vokalisten gaper over for mye» ….har du også problemer med hørselen PPP? Om du har problemer med ørene så foreslår jeg at du googler Andreas Elvenes, slik jeg nettopp gjorde. Dette var det første jeg fant :
«- Andreas Elvenes, for eksempel, er en bass som synger både heavy og klassisk. Og han er ingen lekebass, forsikrer Berntsen . En skikkelig «basso profundo» med sterkt nærvær. » – Anne-Lise Berntsen
Om du ikke veit hvem Anne-Lise Berntsen er så kan du google henne, hun veit ihvertfall hva hun prater om.
Lightball System er vel en av de mest originale låtene som har kommet fra denne sjangern på mange år. Bare det å putte en sax i ei låt som dette, og så få det til å funke, er helt genialt! Jeg kan fortsatt ikke fatte og begripe at dette bandet kommer ifra Norge.
«Musikken…. middelmådig» – må si meg svært uenig i det. Jeg har ikke hørt maken til en produksjon som dette på lenge. Jeg kjøpte vinylen på Betong konserten 1nov ( tror kanskje det må være en av årets konsert opplevelser) og har hørt på den hver dag siden da, det dukker fortsatt opp nye detaljer i lydbildet, Cinderbox på full spiker får nakkehårene til å reise seg, det er ingen tvil om at disse gutta kommer til å nå langt internationalt.
For øyeblikket så er BC nesten på høyde med Das Kraftwerk og mye bedre en (The) Human League (som forøvrig er et pop band og ikke hører hjemme i denne diskusjonen i det heletatt)…………… slik er det bare Erlend og PpP, uansett hva dere mener.
Gaper over for mye betyr ikke at han har dårlig stemme. nevner vel aldri at han har dårlig stemme?, men uansett så kan ikke du overbevise meg om at dette er en bedre plate enn en treer, og jeg kan ikke overbevise deg om det motsatte. Uansett hvor «dyktig» stemme han har. Skjønner at dere som er fan av et band reagerer, men slapp av mann. Jeg synes det er svært spennende musikk, men stemmen blir som Erlend sier bedre enn meg i mine ører: Påtatt tungsindighet og overtydelig dramatisk. Føler han ikke klarer balansegangen der. Godt at noen har funnet sitt favorittband.og godt vi er forskjellige.Så håper jeg at de lykkes. Ingenting er bedre enn norske band som lykkes i utlandet i tillegg til Norge. God avslutning på innlegget forøvrig.Jeg leste det slik:» Jeg har rett uansett hva dere andre mener» he he..
du leste korrekt PPp…….. og tiden vi vise at det stemmer.
«Påtatt tungsindighet» for noe sprøyt!
Håper du har rett i form av salg, og i form av min mening, så tviler jeg sterkt. Heia Norge
Synes skiva sto til en firer jeg, men det var ikke det jeg kritisert EM for. Man kan tydelig lese at han ikke har greie på denne sjangeren. Jeg tror problemet er at ingen i Lydverket har denne interessen. Husker da de hadde den rockcity tingen sin og dro til Fredrikstad og ikke nevnte noe elektronisk musikk. Tok å telte opp hvor mange skiver derfra innenfor segmentet det var derfra, jeg kom til 106. Eller da de skulle fortelle historien om Detroit som musikkby og ikke tok med House, men det er ikke relevant her, da det faller utenfor «sjangern» vi diskuterer.
Forøvrig er beste norske skive i år innfor denne sjangern Essence of mind.
HE HE HE Kanskje lydverket skulle holde seg til melodi grand prix junior
innslag.
Men jeg skjønner jo rettningen det hele tar i nrk ,når man stadig vekk reduserer tiden til den eneste personen med musikalsk kunnskap i
nrk(Ref harald are lund)
Ps Har selv jobbet som musiker produsent i snart 20 år og jeg ser at positionen til rikskringkastingen vår som seriøs musikkformidler er sterkt svekket og totalt uten faglig tyngde(FORUTEN H A LUND Og en håndfull andre)
Er dere i hele tatt klar over hvor stor tyngde norsk elektronisk musikk har utenfor sine landegrenser??
Keep up the good work.
For min egen skyld hadde det vært fint om du nevner noen virkelige gode skiver som har tatt av i utlandet. Ikke for å motbevise, men for å finne gode plater. Takker på forhånd
http://www.bt.no/bergenpuls/musikk/article673621.ece
http://www.adressa.no/kultur/musikk/article1206126.ece
Andreas Elvenes.. Venter på t noen skl nevne en, 1 som henger med i vokalprestasjoner! Han er rett og slett for dyktig, og da gaper han over for mye! Morten Harket hadde vel fått øre det samme, hvis han spilte i et undergrunns synth band utenfor østlndet! BC herlig band, som bre bør bli mer synthete og unngå heavy riff fra gitaren. 4-5 v sporene på Sinecure holder skyhøy klasse!
Er denne anmeldelsen skrevet av en utplasseringselev? Den kan da ikke være skrevet i fullt alvor – «jeg setter meg likevel ned med åpent sinn»!?
Sinecure er vel en av fjorårets beste norske utgivelser.
Kudos for mange flotte tilbakemeldinger, her var det mye morsom lesning – SPINÆTT!!
Denne anmeldelsen er bare helt utrolig! Får denne mannen lønn for å skrive slik nonsens? Total mangel på både musikkunnskap! Arpeggiosynther!
mykje søppel på Lydverket sine sider, ja..
Det har du helt rett i May – og jammen ble det ikke enda mer søppel når du kom med din meningsløse kommentar..