Må lage en ny «Fa Fa Fa»!
Lydverket har stilt opp som psykolog for en nervøs Fredrik Saroea i Datarock.
Hvordan er det mulig å spille konserter for over 500 000 elleville fans verden over, fronte verdens mest kjente brands som iTunes og Coca-Cola, men likevel nesten ikke selge plater?
Datarocks Fredrik Saroea har spurt seg selv det spørsmålet flere ganger i arbeidet med å lage oppfølgeren til debutplata som kom i 2005.
Siden sist har Datarock signert kontrakt for verdensomspennende distribusjon med det amerikanske plate- og managementselskapet Nettwerk. Og selv om Saroea i dette intervjuet sier at selskapets representanter ikke har lagt noe press på bandet, sier han i neste åndedrag at Nettwerk har bedt de lage en ny «Fa Fa Fa».
Så hvordan ligger det an med nervene i ukene før Datarock slipper sitt avgjørende andrealbum? Vi ble med Datarock og en veldig ærlig Fredrik Saroea på deres jomfrukonsert med helt nytt materiale. Du får dermed en sniklytt på to helferske Datarocklåter, «Give it Up» og «The Pretender».
Se saken i kveldens Lydverket, på NRK1, kl. 23:15. Og sjekk innom senere i kveld på nettsidene våre for verdenspremiere på hele to nye Datarockvideoer!!
Tags: Coca Cola, Datarock, Fredrik Saroea, Give it Up, interview, intervju, iTunes, nerver, premiere, verdenspremiere
Har første albumet og gleder meg til ny plate! Endelig!:)
Hællæ!
Litt vansklig å forstå helt hva han sier den gitar heter, noen som kan hjelpe?
Steinberger? Bergensk er ikke såååå vanskelig å forstå:P:P:P:P:P:P:P
[...] Datarock er snart klare med andrealbumet sitt, Red. Rød, altså. Fargen gjentar seg stadig i Datarock-universet, om det så er i musikken eller i trengingsdressene deres. Kanskje oppklarer Datarocks Fredrik Saroea fargebruken når han besøker oss i kveld. [...]
[...] tas hånd om av det annerkjente plateselskapet Nettwerk Recordings, som allerede har norske Datarock og Hanne Hukkelberg i stallen. Skiva skal etter planen slippes i utlandet over sommeren, men i [...]