En tid for nerder
Nerderockguttene i Weezer er tilbake. Og skal vi tro responsen bandet får på sin nye video, er det gode tider for de som har brukt mer tid en gjennomsnittet foran datamaskinen. Det er nå 3 dager siden bandet la ut videoen til sin nye singel «Pork and Beans» ut på Youtube. På de tre dagene […]
Nerderockguttene i Weezer er tilbake. Og skal vi tro responsen bandet får på sin nye video, er det gode tider for de som har brukt mer tid en gjennomsnittet foran datamaskinen.
Det er nå 3 dager siden bandet la ut videoen til sin nye singel «Pork and Beans» ut på Youtube. På de tre dagene har klippet blitt vist over to og en halv million ganger. Noe som gjorde den til den mest sette musikkvideoen på youtube forrige uke.
I tillegg har videoen og saker relatert til den et absurd mengde «diggs» fra nettstedet digg.com. Weezer har truffet midt i smørøyet av innertieren med lanseringa si, for å si det forsiktig.
Forklaringen til denne abnorme populariteten ligger nok ikke bare i musikken. Nerdeguttene har nemlig gjort hjemmeleksa si, og laget en video sterkt inspirert av populærer Youtube klipp. Resulatet ble denne artige saken
[youtube muP9eH2p2PI]
Det er morro med musikkvideoer der du sitter og smågliser hele tiden. Spesielt digger jeg mentos-eksperiment-referansene.
[youtube hKoB0MHVBvM]
Endelig lønner det seg å være nerd….
Tags: digg.com, nerder, Pork And Beans, River Cuomo, Weezer, YouTube
Det har da lønnet seg å være nerd ganske lenge, har det ikke?
I it-økonomisk sammenheng, ja. I rockebransjen, tja.
Long live nerdiness! Herlig video. Og med bart blir det jaggu meg fart, Rivers.