Vi er klare når du er klar, se kveldens sending nå
Forrige onsdag måtte vi gi sendetiden vår til et skirenn (uten at vi hørte så mye som et sukk fra Anne B. Ragde). Nå er vi tilbake, sterkere og mer forvirrende enn noen sinne. Röyksopp er ikke helt som andre band. Det fikk Lydverket erfare da Torbjørn Brundtland og Svein Berge stilte til et av […]
Forrige onsdag måtte vi gi sendetiden vår til et skirenn (uten at vi hørte så mye som et sukk fra Anne B. Ragde). Nå er vi tilbake, sterkere og mer forvirrende enn noen sinne.
Röyksopp er ikke helt som andre band. Det fikk Lydverket erfare da Torbjørn Brundtland og Svein Berge stilte til et av svært få TV-intervjuer som de gjør i forbindelse med at de nå slipper albumet Junior. For å sikre den riktige ”Röyksopp-soundet” blir hele intervjuet re-mixet av duoen. Eksentriske? Ja. Låtskrivere av rang? Absolutt. Få med deg hva Torbjørn egentlig mener om Svein og vice versa.
Karin Dreijer går Röyksopp en høy gang når det gjelder å holde avstand til fans og presse. Som ene halvdelen av suksessduoen The Knife, stiller Dreijer alltid iført maske til intervjuer. Og når hun nå går solo under artistnavnet Fever Ray, ser hun heller ingen grunn til å kaste masken. Sminket til det ugjenkjennelige og med fordreid stemme snakker Karin Dreijer likevel svært så åpent om hvorfor det er så viktig for henne å skape en distanse til fans og media.
Med ”Young Folks” (ja, den med plystringen) har den svenskene Peter, Bjorn & John laget én av de siste års mest gjenkjennelige poplåter. Men tross internasjonal suksess har trioen beholdt sin anonymitet. Er det bevisst eller håper Peter, Bjorn & John at kjendisstatusen kommer når de nå slipper med sitt femte album på ti år?
Tags: Daddy's Gone, fever ray, glasvegas, Ingerid Stenvold; Lydverket, Lydverket, peter bjorn and john, Röyksopp, røyksopp, The Knife