The National inn i presidentkampanjen
Øya-aktuelle The National kaster seg nå inn i den amerikanske presidentkampanjen. Og det med å designe t-skjorter til inntekt for Obama. Har du vært på en konsert med et amerikansk band/artist de siste årene, har du sannsynligvis opplevd «unnskyld-for-at-mitt-land-leker-verdenspoliti-men-snart-er-vi-kvitt-Bush»-praten som alle artister føler at de må komme med fra scenen på ett eller anna tidspunkt […]
Øya-aktuelle The National kaster seg nå inn i den amerikanske presidentkampanjen. Og det med å designe t-skjorter til inntekt for Obama.
Har du vært på en konsert med et amerikansk band/artist de siste årene, har du sannsynligvis opplevd «unnskyld-for-at-mitt-land-leker-verdenspoliti-men-snart-er-vi-kvitt-Bush»-praten som alle artister føler at de må komme med fra scenen på ett eller anna tidspunkt i showet. Og det er liten tvil om at når det velges ny president i november, så håper mesteparten av dagens unge amerikanske rockere at Barack Obama skal ta over. The National er intet unntak. Men de nøyer seg ikke bare med appeller fra scenen. De har nemlig designet egne t-skjorter med et bilde av Obama og skriften «Mr. November».
«Mr. November» er navnet på den siste låt på plata Alligator som kom i 2005, og inntektene fra skjorte-salget går uavkorta til Obamas presidentkampanje. Så, om du ønsker å påvirke det amerikanske presidentvalget, men ikke har stemmerett, kan du gjøre det ved å gå inn på denne nettsiden.
Tags: Barack Obama, The National, Øyafestivalen