Skrillex lager filmmusikk
Snart kommer Skrillex til en kinosal nær deg. Dubstepsuperstjernen er i gang med soundtracket til flere filmer.
Under forrige ukes Comic Con i San Diego, California, viste Disney ti minutter av sin nye animasjonsfilm «Wreck-It Ralph». Soundtracket er gigant-DJ Skrillex ansvarlig for.
- Les anmeldelse: Da Hove ble skrilleristet (5/6)
Filmen handler om Wreck-It Ralph, en (ufrivillig) ond spillkarakter som rømmer fra arkadespillet sitt og inn det store spilluniverset på en tilsynelatende mislykket jakt etter heltestatus.
Traileren, som du ser nedenfor, mangler Sonny Moores musikalske bidrag, men er utvilsomt en passende historie for dubstepstjernen.
http://youtu.be/DRWNtdj5umo
Skrillex nøyer seg riktignok ikke med bare animasjonsfortellingen. For han er også satt til å komponere lydsporet til filmen «Spring Breakers«, hvor James Franco og Disney-jentene Selena Gomez og Vanessa Hudgens besitter hovedrollene.
Ifølge Skrillex’ twitterkonto blir det dog ingen videreutvikling av dubstepherredømmet han har opparbeidet seg.
– Det er mer eller mindre et tradisjonelt lydspor. Ikke forvent klubbangere! tvitret Moore da nyheten ble sluppet forrige måned.
«Wreck-It Ralph» ser derimot ut til å bringe Skrillex’ dundrende bass og hyppige knottevrenging inn i animasjonsuniverset. Mens du kan få møte kjente spillfigurer allerede i november, kommer ikke «Spring Breakers» før til neste år.
Tags: Comic-Con, disney, filmmusikk, lydspor, Skrillex, Spring Breakers, Wreck-It Ralph
Skrillex lager ikke Dubstep..
Selv hevder han musikken faller inn under sjangeren Electro House.
Han har en sang som kan klassifiseres som dubstep, og det er Summit.
I tillegg har han noen remixer som kommer i nærheten av dubstep.
For å ta et eksempel, basslines med skrikende høye lyder er IKKE dubstep.
oh gawd no.
oh gawd no.
Ikke akkurat noen overraskelse. Disney døde den dagen Walt Disney døde.
“You’re dead if you aim only for kids. Adults are only kids grown up, anyway.” Dette er blant noe av det de nåværende sjefene for Disney totalt har glemt. Om «glemt» er det riktige ordet, er jeg usikker på. «Driter i for å tjene mer penger» passer bedre.
Da har ikke du sett mange Pixar-filmer, helt fantastiske.
Da har ikke du sett mange Pixar-filmer, helt fantastiske.
Det er opptil flere av de nyere Disney-klassikerne som er utrolig bra. Disney-Channel er jeg helt enig i at er helt på jordet, men de aller fleste animasjonsfilmene er ganske bra og kan underholde voksne så vel som barn spør du meg.
Så klart finnes det unntak, som for eksempel størsteparten av Pixar-filmene, og det er mest de siste årene jeg har reagert på at kvaliteten har sunket dramatisk.
Det er nok for det meste Disney Channel jeg tenker på, ja. Den kanalen er en ren skam for Disney-navnet. Der drukner barn i en salat av dårlig dubbede «sitcomer» og en og annen simpel dataanimert serie. Hvor er de kunstneriske, håndtegnede mesterverkene fra gammelt av?
Både Løvenes Konge, Skjønnheten og Udyret, Pocahontas, Aladdin, Ringeren i Notre Dame, Prinsessen og Frosken og Tangled (det norske navnet er for dumt) etc. er alle veldig bra. Alle er relativt nye klassikere og flesteparten av dem er håndtegnet. Alt nytt er ikke nødvendigvis dårlig
Om du ikke fikk glede av filmer som Løvenes Konge, Tarzan og Toy Story, så syns jeg synd på deg.
For det første er det lettere å ta folk seriøst kommentarfelt om de avstår fra å snakke nedsettende om andre.
De filmene du nevner er veldig gode filmer som jeg koste meg med, og jeg kjøpte både Tarzan og Toy Story på DVD for et par uker siden. Spesielt Toy Story er jeg veldig glad i. Så den nok mellom hundre og to hundre ganger i alderen fem til sju, og enda flere ganger etter det.
Men jeg får rette på meg selv og si at Walt Disney-ånden har falmet mer og mer, og står i fare for å dø ut helt, om trenden som blir vist på for eksempel Disney Channel ikke blir snudd.
Strengt talt er ikke Toy Story en Disney-film, ei heller den første oppfølgeren. Pixar var et eget studio frem til Disney kjøpte opp selskapet i midten av 2006.
Fun fact: Pixar var opprinnelig en del av Lucasarts – hvor de skapte revolusjonerende spesialeffekter for en rekke filmer på starten av 80-tallet – før en pengelens Lucas ble nødt til å kvitte seg med avdelingen i 1986. Investoren som snappet opp selskapet for en billig penge var ingen ringere enn Steve Jobs.
Sommerhjelpen har inntatt NRK også, ser jeg. Lykke til!
Sonny Moore er ikke så mye mer annet enn en oppmerksomhetskåt og grådig artist som fantastisk nok har klart å ta det lange steget fra sutrende over-emosjonell rock til elektronisk dubstep-musikk i én vending, og hele karrierestigen har fulgt varierende trender og fridd til den brukermassen som til alle tider best har avspeilet dårlig smak og lett påvirkelighet: Pubertal og usikker ungdom.
[...] Kom du ikke riktig? Klikk her. [...]