Problematisk lansering

Så langt har det vært en trang fødsel for platekompaniets nye butikk for digital nedlastning av musikk.

Skrevet av:
Publisert 13:09 19 mai, 2009
Nettsiden til Platekompaniet klokka 13 i dag

Nettsiden til Platekompaniet klokka 13 i dag

Så langt har det vært en trang fødsel for platekompaniets nye butikk for digital nedlastning av musikk.

Nettbutikken skulle lanseres tidligere i dag og kalaset åpnet med pressekonferanse i går. Dette er den første delen av samarbeidsprosjektet mellom Platekompaniet, Aspiro og Djuice. Senere i sommer skal de lansere Wimp – en tjeneste som streamer musikk. Ikke langt unna spotify, men allikevel musikalsk befestet i lengre inn i den norske musikkheimen.
Mange timer ut i døgnet 19. mai, lanseringsdagen, sliter den nye butikken med brukergrensesnittet.
Alt man møter i den virtuelle butikkdøra er en oransje og rød varsling av «under arbeid».

Godt at de har en sjanse til når Wimp står ferdig. (Når vet de ikke enda).

På telefon sier Espen Lauritsen fra platekompaniet at det som skjer ikke er uvanlig og at de driver og tester siden internt først.

- Er det ikke litt merkelig at siden ikke er klar til lanseringsdagen?

«Det er slik vi bruker å gjøre dette, vi legger den ut når vi føler oss trygge nok på at den skal virke. Den kommer nok utover dagen.»

Tags: , , ,

Del "Problematisk lansering"
 

4 kommentarer på “Problematisk lansering”

  1. Daffy sier:

    «det er slik vi bruker å gjøre dette»….javel?! Imponerer ikke må jeg si!

  2. Robet sier:

    Ser bra ut, men hadde vært en fordel om det funka…
    Var innom nettopp å skulle kjøpe en sang (liker ikke å innrømme det, men skulle til å kjøpe Fairytale). Hadde noen kroner tilovers på et gavekort så tenkte jeg skulle bruke det. Kom til sistesiden, fikk så beskjed om at koden var brukt. Så nå sitter jeg her, uten sang og uten gavekort, ikke akkurat noe Fairytale. Håper dette var en glipp som ikke er noe problem, for det hele ser ganske bra ut. Endelig et reelt alternativ til iTunes… Svarer de raskt på henvendelsen min blir jeg noe mer fornøyd :)

  3. Robet sier:

    Tok 1,5 time før jeg fikk svar (og da beklaget de sen tilbakemelding!)! Fikk det jeg synes er et greit plaster på «såret», så hvis dette ikke er et problem som gjentar seg kommer jeg nok til å handle mer på Platekompaniet.no i fremtiden.

  4. [...] var en trang fødsel da Platekompaniet lanserte sine nye nettsider i mai, som vi har skrevet om tidligere. Den nye nettbutikken er imidlertid oppe og står siden flere uker tilbake, og streamingtjenesten [...]

Legg igjen en kommentar