Kreativ promo
Noen artister gjør mer enn bare å spille musikken sin for å bli lagt merke til under Bylarm. Hva får dem til å promotere seg selv med kjærlighet på pinne, bærenett og sydde cd-cover? Anne Lene Hägglund lager hva hun selv kaller sirkuspop, og spiller for første gang på Bylarm i år. i tillegg til å […]
Noen artister gjør mer enn bare å spille musikken sin for å bli lagt merke til under Bylarm. Hva får dem til å promotere seg selv med kjærlighet på pinne, bærenett og sydde cd-cover?
Anne Lene Hägglund lager hva hun selv kaller sirkuspop, og spiller for første gang på Bylarm i år. i tillegg til å maile informasjon om musikken sin, promoterer hun den med et hjemmesydd cd-cover. Vi fikk et eksemplar med papp som muskel, sydd inn i hvit- og rødrutete stoff, med blonder, buttons og paljetter. Et annerledes innslag blant alle plastcover. Hvorfor gjør hun dette?
Anne Lene Hägglund fortalte om tanken bak hos Lydverket på tirsdag:
Anne Lene Hägglund er ikke alene om å ty til håndarbeid som innpakning. Stina Stjerns musikk er strikket inn – i hvert fall syvtommersingelen hun ga ut tidligere i år.
Stina Stjerns musikkstrikk:
[myspacetv 51555989]
Electroartisten Miss Harmonica har imidlertid satset på et «survival kit» for Bylarm, et bærenett inneholdende blant annet promo-cd, ørepropper, buttons, klistremerker, magnet og lollipop (se toppen).
- Jeg har laget denne pakka fordi i mylderet av alle som vil ha oppmerksomhet under Bylarm er det lurt å gi lyd fra seg litt før det starter. Det er større sjanse for å bli sett, og jeg viser helheten i det jeg driver med, hvor også image er viktig. Dessuten synes jeg det er veldig morsomt.
Moroa er dog ikke gratis.
- Det har kosta ganske mye penger. Jeg har sendt ut 47 slike, og de har kosta 6000 kroner. Det er det verdt, for jeg har fått utrolig mange positive tilbakemeldinger. Det utjevner den forholdsvis store summen penger etter hvert.
For to år siden ble det sendt ut en litt mindre, lignende promopakke før Bylarm, da hun var en del av gruppa Harmonica. Erfaringene var utelukkende positive.
- Den ligna, men da var det ikke med veske. Erfaringene fra den gang er veldig bra. Folk var ekstremt begeistra, og jeg vet folk som fortsatt har den hengende på kontoret som pynt. Det er lønnsomt.
Tags: anne lene hägglund, by:Larm, Bylarm09, miss harmonica, promo, stina stjern