Knuste drømmer og refunderte billetter
Wiley, Rick Ross og Pusha T er blant mange rappere som har avlyst konserter i Norge til fordel for morsommere sysler. Hva galt har vi gjort dere, spør Asbjørn Slettemark.
PatskiLove på Twitter i går: Pusha T prioriterer merkelig nok gigs med Kanye i USA enn egen Europaturné. Ny dato skal komme. Kjøpte billetter refunderes på utsalgsstedet.
Til tross for at jeg er entusiastisk konsument av både rap- og rockekonserter, forventer jeg ikke at rapkonserter skal følge samme malen som strengt regisserte dongeriband som farer gjennom byen som en gjeng McKinsey-konsulenter på vei fra en oppryddingsjobb til den neste.
Jeg synes det er kleint, men også absurd underholdende når GZA drar opp norske jenter på scenen på Rockefeller på scenen og får dem til å riste på valpefettet. Det er helt ok at M.O.P. drar ”Ante Up” tre ganger når de spiller på samme scene. Jeg klarer til og med nesten å svelge at en andpusten Fat Joe ikke rapper over instrumentaler, men over sine egne låter, sånn at tjukkasen selv kan ta pauser akkurat der det passer ham. Houston-favoritten Slim Thug hadde på sin side neppe behov for noen pauser på Quart-festivalen, siden konserten hans utenom oppvarmingen fra DJ varte rett i underkant av 22 minutter. Shit is real? Det er ikke så langvarig, vaffal.
Men de kom i hvert fall til Norge. Helt siden Wu-Tang Clan på kaotisk sett avlyste Kalvøya-konserten sin på 90-tallet grunnet krangling på flyplass, mangel på pass eller hva som endte opp som unnskyldning/forklaring, har det vært skepsis til om rapartister faktisk dukker opp. Men i løpet av siste del av 2000-tallet virket dette å gå seg litt til (her snakker vi truthiness: the truth you get from your guts, not from reading books, for jeg har ikke konkrete tall), og både små og store konsertarrangører satset på rapbransjen. Snoop Dogg og Diddy fylte overraskende Spektrum, Øya stakk en forsiktig tå ned i hiphopinnsjøen, Hove klasket en million dollar (sier ryktene) i bordet for Jay-Z, og til og med Nas gjorde en vellykket norgesturné etter en pinlig rekke med avlysninger i Norge.
Plutselig begynte man å kjøpe billetter til rapkonserter på forhånd, for man regnet med at artistene dukket opp. Men nå har det kommet tre dølle avlysninger på rad og rekke som skaper mistanke om at trenden er tilbake. Den beste/mest hysteriske avlysningen kom i sommer, da engelske Wiley rantet på Twitter om hvor lite han hadde lyst å spille et show i Norge, og at Amerika er myyye bedre. Det siste er jo strengt tatt sant, men det er da hyggelig her også. Og han hadde vitterlig undertegnet kontrakt. Word is bond, som bestefar sa. Sjekk disse herlige Twitter-meldingene fra Wiley i sommer:
“I really dont like going to Europe. Especially in times like these when I dont wanna leave my comfort zone.THE STUDIO”
“YEH I KNOW BUT ITS JUST NOT AMERICA IS IT.I NEED TO GO AMERICA I FLY ROUND THIS WORLD ENUFF I JUST WANNA GO TO AMERICA NOT EUROPE”
“I just cant leave England right now i will wait for america instead”
“Today its glasto east dance tent instead of norway i hate leaving my country for petence i cant do it”
“Europe is cool but im not in the mood to go there sorry.and i hate euros they annoy me its like fake money lol”
Så var det Rick Ross da, den store mannen med det fantastiske Teflon Don-albumet (to tomler opp til Deeper Than Rap også), som skryter av å ha “three first class tickets to the money”. Hadde bare de billettene sendt ham til Oslo. For da han skulle spille på Sentrum Scene i vår, begynte fansen å bli mistenksom når Rozay selv hoiet på Twitter om alle de kule stedene han skulle spille i Europa (Paris! Amsterdam! Woooo!), men ikke et pip om Oslo. Hmmm.
Samme dag som gig (eller var det dagen før?) begynte ryktet å gå om avlysning, og det ble etter hvert bekreftet av den norske bookingagenten Quality Time. Forklaringen bak kanselleringen var mildt sagt ullen, men noe àla at Rick Ross syntes det var så stas å spille i Amsterdam at han heller dro tilbake dit enn å komme til Norge. Sånn er vel just anotha day in da life of of a god damn boss.
Og i går kom meldingen over om at Pusha T – 50 prosent av tragisk undervurderte Clipse – ditcher Norge og Oslo til fordel for å gjøre et vers om kvelden med Kanye West i USA. Jada, vi skjønner jo at det er mer stas å rocke Verizon Mega Stadium i Grandsville City enn et lite murhus nede ved Akerselva, men likevel: En avtale er en avtale.
Hva galt har vi gjort? Tenker Rozay og Pusha som George Costanza: «It’s not me, it’s you»? Eller er det bare kok i kålen og lok og surring?
Uansett: Så skuffet, så skuffet. Er det slik det skal bli nå? Tilbake til røveravtaler, brutte løfter, artister som booker seg inn dobbelt og trippelt og plukker den spillejobben som betaler best (eller der de har best weed)? Håper ikke det. Akkurat nå setter jeg min lit til Yelawolf, som i vår rocket Bergen og Oslo, og nå er på vei tilbake til Trondheim, Bodø og Stavanger, og dobler opp på Sentrum Scene med Wiz Khalifa.
Håper de kommer, da.
Asbjørn Slettemark
Tags: Asbjørn Slettemark, avlyser, Hiphop, Kommentar, konsert, Lydverket, Norge, Pusha T, rap, rappere, refunderte billetter, Rick Ross, Wiley
Det var også en stor skuff når Big Krit ikke dukka opp på Slottsfjell, det ble sagt at det var «feil»med billettene men vet ikke hva det vil si.
Hei.
Den europeiske agenten stavet navnet feil ved betilling av reisen, og pga de ekstremt restriktive reglene i usa fikk de ikke reise. Så akkurat i dette tilfellet var foklaringen riktig, og avlysningen skyldtes dessverre en enkel menneskelig feil.
Ok. Så de brukte L istedenfor R i etternavnet hans?
hirr
Har ledd hovmodig av skuffede hiphop-kompiser som har stått med capsen i den ene hånden og konsertbilletten i den andre hver gang deres favorittartister har avlyst. Igjen. Helt til jeg dro på årets Slottsfjellfestival for å se Gallows. Som avlyste samme dag. Nå kan jeg bare si: I feel your pain.
Gjorde ikke Mira Craig noe lignende for noen år tilbake..? skrøt på seg halsbetennelse til de små arrangørene, mens hun heller valgte «fetere» og bedre betalte gigs i takt med karrieren?
Hvilken karriere? Den karrieren der hun leser inn snutter for p3, eller den der hun skriver mgp-låter?
I mange tilfeller skyldes kanselleringer rot hos europeiske mellomagenter og lokale arrangører. Amerikanske hip hop artister har en helt annen tilnærming til live biten, og stort sett ett enormt mye mer profesjonelt apparat rundt seg enn de hadde for 10 år siden. 2011 har dessverre vært preget av altfor mange kanselleringer, men vi garanterer at både Yelawolf og Wiz Khalifa stiller opp i November.
Takk for innspillet. Kommentaren min er selvsagt skrevet ut fra en konsertgjengers ståsted, hvor en annonsert/avlyst konsert oppleves som at man sviktes av artisten. Som alltid er det komplekse forklaringer bak ting, men poenget her var å forklare skuffelsen man som fan føler ved avlysning.
Gleder meg til Wiz Wolf.
Javel? Så det betyr at alt du har skrevet er i en slags naiv ånd? At du egentlig VET det Tornado Booking skriver fra før men later som du er i huet på en vanlig konsertgjenger? Blir ikke det litt feil da? Ville det ikke vært bedre om du brukte kunnskapen din til å skrive om hvorfor du tror de blir avlyst istedenfor å skrive «bedre weed» osv når du vet at det er admin ting og rot når det blir for mye kokker som skal drive med bookinga?
Jeg ville syntes det var mye mer interessant artikkel enn å bli dulla med som om du var en hiphoppens barnehageonkel som forteller røverhistorier
Nei, jeg kjenner ikke så mye mer til hva som har skjedd utover de offisielle og ullne forklaringene, som jeg jo skriver om i saken. Dette var en kommentar basert på siste halvårs avlysninger, ikke en graveartikkel.
Når Tornado og Quality Time kommer på banen i kommentarfeltet bidrar det til å kaste litt lys over det som skjer i kulissene. Og det er bra.
Eg synes vi skal vere glad for at desse gullkjedebefengte typane som er opptatt av pengar og damer og marijuana held seg unna Norge.
Ja hvem kan vel interessere seg for penger, damer og marijuana? Det kan jeg aldri relatere til som den gjennomsnittlig karen jeg er..
LOL – BURN!
når ble penger kjedelig.
Rick Ross-avlysningen var uryddig og beklagelig. Vi hadde Rick Ross på vårt Summer Jam på Rockefeller i 2008, da var det ingen problemer, han dukket opp på alle de 4 Skandinavia-datoene. Majoriteten av hiphopkonsertene blir heldigvis av, som vår meget vellykkede Nas-turné i vinter som Asbjørn nevner. Akkurat nå er Xzibit og Dj Quik (som spilte på Hove i år) på en Skandinavisk turné hvor de spiller 11 konserter, og møter opp på hele linja: http://www.kingsize.no/News.aspx?ArtNo=21940
Wiley er en skrullegutt, og Pusha T sin prioritering av Kanye-support virker merkelig, Pusha og The Clipse har jo en bra track record bak seg når det gjelder å dukke opp i Norge.
Kul artikkel og fint å lese booking- og arrangører som utdyper i kommentarfelt, props!
Hei igjen, dem kommer tilbake, jeg skjønner og respekterer dem for å avlyse når dem kan gjøre en gig som hyper’em noe mer opp enn på en treig sliten scene i Norge. Pusha T : kom tilbake vi har tross alt venta på deg!
Så lenge DJ Quik stiller i Bergen til helgen skal ikke jeg klage!
Driver de med penger, damer og marijuana? Uhørt!! Truls Fyhn burde ordne opp. Om noen liker damer og marijuana syns jeg ikke de skal lage musikk i det hele tatt men stoppes på flyplassen eller enda bedre, sperres inne!
U mad?
He ironic, dog!
*Dawg
Bigger than life.
Bigger than Norway…
He ironic, dog.
Folkens, det er jo bare la være å kjøpe musikken til disse «artistene»..
50 Cent er real!
Truthiness, somebody’s been watching the Colbert Report.
Endelig en gladnyhet !
99% av all Rap er bare dritt. Flott om alle rappere dropper Norge. Rappere bruker penga sine på Dop, Våpen og Bling bling. De rapper om hvor bad ass de er og hvor jævlig hardt de hadde det da de vokste opp… Men de gjør ikke noe med det, de flytter istedet til Beverly Hills 90210 og møter opp på MTV awards.
Stakkars Post MTV genrasjonen som har blitt indoktrinerte til å tro at Rap er bra musikk… Bare fordi plateindustrien måtte finne en ny måte å tjene inn penger på… Løsningen ble å hype opp et undreground fenomen til uante høyder.
Amatørmessig musikk med tekster fra innsiden av en guttedo på South Central. skrev NY Times i sin første artikkel om den nye Rap Scenen. De fikk kritikk for artikkelen og var senere tvunget til å unskylde seg og skrive at Rap var flotte greier… Men uansett hvor mye man enn forsøker å legge godvilja til er og blir dritt— (Ja du gjettet riktig) DRITT. Naturligvis finnes det unntak, slik sett er dette jeg nå skriver ikke et unntak men tvert imot et bevis for at min forrige påstand medfører riktighet. Om du ikke helt fikk med deg hva jeg mente med det overstående, vit at du har ingenting å frykte. Les bare videre da nettopp du mest sannsynlig er i målgruppen for dette innlegget… Så til poenget: Naturligvis trist å ikke oppleve konserter man har billetter til, men husk da, at du kjøpte bill. pga. at en mediehypet pengemaskin ville ha nettopp dine penger (eller i bunn og grunn hvem som helst sine penger)… slik at indokrtineringen og kvalitetsbløffen kunne nå sitt klimaks og dine penger istedet brukes på å lage enda mere DRITT. I de blindes rike er den enøyde konge og i middelmådighetens diktatur (Vestlig populærkultur)… Trenger man ikke lese eventyret om keiserens nye klær for å se at Dritt er og blir DRITT.
Ett lystbetont forhold til «Frankfurter Schule» Sir?
Adorno hadde nok ett & annet poeng, dog er det tidvis greit å leve litt i mørket.
Rap kom fra gata i NY. Det var de svarte som brukte rytmikk i daglige samtaler for å sprite de opp. Ikke noe merkelig med det da de svarte i all tid har søkt etter rytmikk for å løsne opp situasjoner osv.
Hip hop var en sjanger som sprang ut ifra dette. Man brukte enkle beats som bakgrunn for historiefortelling på rytmisk vis. Det du STARMAN skriver er basert på tiden lenge etter hip hop slo an internasjonalt. I Norge tok det en stund før de fleste skjønte hip hop. Den kom gjennom breakdance. Siden vi i Norge ikke kan relatere oss til lidelsene de skriver om fra USA så måtte det dans og underholdning til for at vi skulle skjønne greia. Det tok sin tid også før MTV hang seg på og at hip hop ble mainstream musikk. Etter det skjedde har det i manges ører og øyne bare gått nedover med hip hop.
Problemet med det du skriver STARMAN er at mye av tekstene de skriver er enten ironiske, distanserte iscenesettelser eller fantasier satt på ark. Det betyr ikke at de mener alt de skriver. Se bare på Eminem som klarer å balansere hårfint mellom fiksjon og virkelighet. Vi med litt oppi pappen skjønner hva som er bs og hva som er fakta.
Et viktig poeng STARMAN er at når ting blir mainstream så mister det sin sjel og dermed også hva som oppfattes som EKTE. Men hip hop er en sjanger som fortjener like mye livets rett som f.eks rock. Begge er sprunget ut fra dårlige livskår, urettferdighet og er ofte et rop fra undergrunden. Når da undergrunden bringes til penthouse suite og MTV galla så er det klart at de aller fleste ville mistet hodet.
Tornado Booking skriver at det er rot i admin ting som gir mange avlysninger. Men jeg har også en følelse av at Norge, som skal ha et av verdens høyeste levestandarder og samtidig et av Europas mest rigide og strenge ruspolitikk, samt advarsler fra FN om bruk av umennesklige fengslingsmetoder og behandlingen av mørkhudede, rett og slett ikke er REAL nok innenfor hip hop til at de gidder å ta publikum seriøst. Og det er jo også så sant så sant. De aller fleste Norske hip hop band er skummet på fløten og så lite REAL som det går an å bli og eier ikke troverdighet i verken flyt eller innhold. Synd, men vi er hip hopens kinesere. Copy?
Bare vent til amerikaneran ikke har penger til og gå på konserter mer «over there». Da kommer de til Europa og Norge for og tjene penger. Money IS everything for de «såkalte» musikerne. Det er ikke musikk de lager det er vrøvl.
Hva galt har Norge gjort rappere?
Hmmm…
Norge er:
- Kjedelig
- Dyrt
- Lite urbant
- Et bittelite marked som er helt irrelevant i internasjonal sammenheng
- Fjøst
- Snoozzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzers
- Ingen subkultur
- Lite kultur
- Fyllt med soss og superstreite middelklasseborgere
etc etc
Lolwhut? Selfhatin’ norwegians? Så flytt då..
Er forresten noko overraska over at Slettemark hyllar Rock Ross så voldsomt – Fangevaktar og generelt Isaak Hayes lookin’ motherf*cka med kjipe rnb’ hooks og slappe låtar.
Clipse er ok i det minste.
Berre daff kommers hip hop folk her likar?
Ikke så nøye for meg om han har vært fangevokter, fått vers fra Jay-Z eller har fake Louis Vuitton-briller. Rick Ross er en karakter, ikke så viktig om han er for real eller ikke. Tegneserie.
Et par av albumene hans, og da spesielt Teflon Don, er suverene hiphop-album. Svære produksjoner (Justice League!), breiale rhymes, fete gjesteopptredener og anthemhooks. «Free Mason», for eksempel? Blir ikke bedre.
Så hiphop blir ikke bedre enn albumet Teflon Don av Rick Ross? Noen ganger er jeg forundret over hvordan journalister bruker enhver anledning til å rose noe middelmådig som om det var stor kunst. Du får sikkert skryt på morgenmøtet for at du bidrar til å fremme NRKs moderne image. Men jeg blir ikke akkurat overbevist om innsikten til en som ønsker å fremstå som musikkjenner og samtidig hyller Rick Ross og sier at det er fantastisk…
Selvfølgelig er musikk subjektivt men det får da være grenser for hvor langt man skal strekke strikken og samtidig opprettholde en viss grad av seriøsitet.
Det er lett å miste gangsynet når noe selger bra i USA … Da er det sikkert topp?! Eller?
Her kommer en liten lignelse som eksmplifiserer det hele for deg Asbjørn.
Sef. det går an å spise en boks Spagetti Rimini og man kan heller ikke nekte folk og like Spagetti Rimini. Men kom ikke her og kall det for gourmetmat.
SÅ FLYTT DA!!
Øøøøh! Jævla idiot!
Som jeg skrev tidligere så er Norsk hip hop idag hip hopens kinesere. Vi kopierer og prøver å se in da hood ut. Men det blir jo som å se en Kinesisk Elvis imitator for en ekte NY gangsta rapper.
Jeg skulle heller ønske at Norsk hip hop kunne vært en motkultur slik hip hop jo er. At Norsk hip hop kunne dreid seg mer om feil og mangler i landet vårt. Vært mer sammfunnskritiske som f.ek s Tungtvann var. Man må ikke være anarkist for å slenge dritt om vårt lille land. Norge har mye idiotiske og gammeldagse holdninger som ikke lenger passer inn i dagens samfunn for de yngre spesiellt. Så hvorfor ikke gyve løs på det istedenfor å rappe om ølbriller?
Hiphop counter-culture!???
Pffft! Akkurat som metal har hiphop spist seg selv levende og blitt en parodi og en selvmotsigelse.
Hiphop er kommerisielt og handler om spenn, bling og berter!
Yeah! Skikkelig counter-culture må jeg si!
Jeg fatter ikke at dere gidder å legge dere flate og tilbe disse posørene som flyr rundt og jabber i vei om hvor jævla kriminelle de er inne i de Thailand-esque-pynta luksus-studioene sine. Ljuger på seg en livsstil som et par av dem muligens var i nærheten av for ti år siden, før de startet de jævla klesmerkene sine. Når de i tillegg er så til de grader ræva live, hvis de i det hele tatt dukker opp, ler jeg oppgitt av at noen gidder å kaste bort 500 spenn på en billett som har like mye for seg om du tegner den sjøl. Og btw: Platene er jo også rimelig bortkasta, hvis du allerede har en egen personlighet, og ikke trenger å kjøpe en. Takk for meg. (Peace out… lol)
I de aller fleste tilfeller så kommer de ikke fordi det ikke er plass i flysetet ikke sant. Feite typer som krever mye plass og stell og et entourage som ikke ligner grisen så vi kan fly de over dammen hit og gnåle et set på en og en halv time om penger, klamydia, hvor fett usa er og smelta smør på Mc D. Det er vel verdt 450 kroner for å høre på.? Ja lett.
Kanskje vi må spørre oss om vi nordmenn er et kjedelig eller dårlig publikum? Jeg aner ikke, har aldri vært på hiphop-konsert. Men det er udiskutabelt at «vi» (i hvert fall den stereotype fremstillingen av erkenordmannen) ikke glir helt inn i målgruppen for denne musikken. Kanskje vi rett og slett er for rike og blaserte til at vi lar oss fascinere av nyrike thugs med altfor mye bling? For rapperne står jo denne livsstilen normalt sett i sterk kontrast til fansens. Her i luksuslandet lever alle slik, så vi lar oss kanskje ikke imponere like mye som rapperne er avhengige av for å holde egoet oppe i skyene. Fokuset vårt er på det musikalske, og det blir kanskje ikke så moro mer. Bare en tanke.
Rappere driter i hvordan nordmenn lever. De spiller for $$$, samme hvem som betaler. Og betaler gjør jo det norske publikummet.
Jeg tror ikke det. Jeg tror det handler om selvforherligelse, og det er det vanskelig å oppnå i like stor grad i Norge som i andre land. Det kan ha en innvirkning, tror jeg. Penger har de jo nok av uansett.
Så hvorfor avlyser de da??
Slettemark: Hvorfor avlyser de hvis de driter i alt annet enn penger som de får uansett?
Se blant annet svarene til Tornado og Quality Time over. Det er mange faktorer involvert. Fra grådige artister som får enda bedre betalt et annet sted, dårlige mellomledd i form av agenter som selger inn artister de egentlig ikke har tilgang på, norske agenter som ikke klarer å betale forskudd. Poenget mitt med kommentaren var egentlig mest å se det fra en konsertgjengers ståsted. Da kan det være så mange suppegjøker du bare vil involvert, men når alt kommer til alt er det jo artisten sitt navn som står på plakaten.
Pusha T har jo f.eks selvsagt ikke avlyst Blå-konserten alene, det er jo apparatet rundt ham som styrer i den retningen.
Yelawolf på Familien i Trondheim skal bli så usannsynlig Fett! Velkommen Alabamas store sønn, vi har heimbrenten klar!
Hver gang en rapper avlyser i Norge så er det godt nytt. Book heller ekte band som spiller med ekte instrumenter og som har tatt seg bryet med å lære å synge rent.
Ikke vær så forbanna snever. Du slipper å gå på HipHop konserter ,akkurat som jeg slipper å gå på Mono. Men det er forbanna kjekt med litt mangfold.
Du har visst ikke hørt The Roots..?
Er vel egentlig ikke så mange rap-artister jeg kunne tenke meg å se live, men The Game hadde vært noe.
Men han gidder vel ikke komme til Norge…
The Game har da spilt i Norge. Har sett ham selv, en bra konsert var det også.
@Ken H. Ikke vær så forbanna snever. Du slipper å gå på HipHop konserter ,akkurat som jeg slipper å gå på Mono. Men det er forbanna kjekt med litt mangfold.
Jeg tror nok de fleste ekte hip hoperne fra USA ville sett på Norske hip hoppere som en slags Rebecca Black greie. Norsk hip hop har EKSTREEEEEEMT lite gode band å fronte med. Det er de som rapper på Norsk og er samfunnskritiske (som regel) som føles ekte. Alt annet er en kopi, overfladisk og har meningsløse og platte tekster. Men den Norske befolkningen aksepterer dette lett og liker å leke rollespill med capsen på snei, veivende hender og tro i 90 min at de er på en club i NY.
Det er flaut å være jålete Amerikaner i Skandinavia, og det skal vi være stolte av.
Det er på grunn av Asbjørn Slettemark. Jeg snakket her forleden med den godeste Curtis Jackson, og han spurte hvem i Norge som tronte øverst i den maktsyke kultureliten. Da viste jeg han et bilde av hr. Slettemark. 50 hveset mot bilde og mumlet noe om «musikkbransjen i dag» før han forsvant med første fly hjemover. Skal også sies at han misslikte lovprisningen av Rick Ross, som kanskje innad i sjangeren sees på som noe av det falskeste og kommersielle som finnes.
Build pyramids. Period. We masters.
Haha, du og Evelyn de Rothschild. Nei, holder meg kun til nyhetsspeilet.no heretter.
Kan ikke bli mer enig med Talk of New York! Teflon don er kommersielt bra album. Men se hvor hip hop og rap har ført oss til. Digital dritt! Hvor er de albumene hvor solo artistene skulle lage og være produktet bak albumet? Derimot artister som Fat Ross , Jizz Khalifa and the list goes on.har de «beste produsentene, og beste gjestebidrag» Skulle bare mangle at du får et KOMMERSIELT bra album.
Hvordan kan man som journalist og en som kommenterer for publikums ståsted hylle artister som representerer vgtopp20 sammen med erik og kriss! Når disse phony artistene ikke gjør noe annet enn å vræle og en neddopa dj som spiller lydeffekter av skudd og drit, bli tatt seriøs. Lenge leve musikken hvor gitaristene , trommis , strykere og restene sto med ekte instrumenter og artistene sang som om det var siste gang han gjør noe live (marvin gaye, prince, gil scott heron, the roots, MJ, kool and the gang, david bowie and the list goes on!
Det kan da umulig være Slettemark sin skyld at disse spøkelseskladdene velger å holde seg hjemme…
Ser nå ikke helt tapet i at rappere ikke kommer hit.
Derimot ser jeg jo en stor bonus…
Vi slipper å dra rappere til landet.
Rappere er bare folk som prater i takt og har ingenting med musikk å gjøre!
La disse taletrengte umusikalske idiotene holde seg i ghettoen hvor de hører hjemme.
Kun Eminem har lagd noe hørbart ut fra denne sjangeren.
[...] Les også: Knuste drømmer og refunderte billetter [...]
[...] mars kommer Ross planen til Oslo, for å spille på Sentrum Scene. Han har tidligere skuffet sitt norske publikum, men vi satser på at alt går etter planen denne [...]
[...] mars kommer Ross planen til Oslo, for å spille på Sentrum Scene. Han har tidligere skuffet sitt norske publikum, men vi satser på at alt går etter planen denne [...]