Annie får drahjelp av amerikanske Itunes

Itunes USA kjører for tiden en massiv kampanje på Annies nye album. Resultatet er at Bergens-jenta fyker oppover listene.   Amerikanske Itunes kjører for tiden en massiv reklamekampanje for Annies nye album Don’t Stop.  Den Apple-eide musikkbutikken på nett har for tiden store Annie-bannere i toppen av nettbutikkens Dance/Electronica-seksjon og har også valgt å legge inn et mindre […]

Skrevet av:
Publisert 16:39 18 november, 2009

anniefix

Itunes USA kjører for tiden en massiv kampanje på Annies nye album. Resultatet er at Bergens-jenta fyker oppover listene.  

Amerikanske Itunes kjører for tiden en massiv reklamekampanje for Annies nye album Don’t Stop.  Den Apple-eide musikkbutikken på nett har for tiden store Annie-bannere i toppen av nettbutikkens Dance/Electronica-seksjon og har også valgt å legge inn et mindre reklamebanner på  selve hovedsiden.

Hopp på lista

Resultatet har ikke latt vente på seg for Annie, som for tiden gjør promo i USA.  På noen få timer har skiva gjort et hopp fra 84. til 79.-plass på Itunes liste over mest nedlastede album, og bergensjenta ligger nå som nest mest nedlastet i dance/electronica-sjangeren. 

Håper på Billboard

- Itunes har i statene en større andel av platemarkedet enn i Norge og selvsagt også langt flere brukere, forteller manager og mangeårig samarbeidspartner Mikal Tellé.  

Han håper nå på at det kanskje kan bli en plassering på Billboard-lista som måler det amerikanske platesalget og regnes som det viktigste barometeret for musikk i verden for Annies nye album.  

- Vi håper jo på en Billboard-plassering, men uansett er vi utrolig fornøyde med en 79.plass på Itunes sin albumliste. Det er langt mer enn vi hadde turt å håpe på i utgangspunktet. 

- Skiva har rett og slett gått fryktelig bra siden den slapp bare et par dager tilbake, sier han til Lydverket.   

I Norge hadde Don’t Stop kun en uke inne på VG-Lista, da på en 25.plass.

Tags: , ,

Del "Annie får drahjelp av amerikanske Itunes"

Legg igjen en kommentar