Annie får drahjelp av amerikanske Itunes
Itunes USA kjører for tiden en massiv kampanje på Annies nye album. Resultatet er at Bergens-jenta fyker oppover listene. Amerikanske Itunes kjører for tiden en massiv reklamekampanje for Annies nye album Don’t Stop. Den Apple-eide musikkbutikken på nett har for tiden store Annie-bannere i toppen av nettbutikkens Dance/Electronica-seksjon og har også valgt å legge inn et mindre […]
Itunes USA kjører for tiden en massiv kampanje på Annies nye album. Resultatet er at Bergens-jenta fyker oppover listene.
Amerikanske Itunes kjører for tiden en massiv reklamekampanje for Annies nye album Don’t Stop. Den Apple-eide musikkbutikken på nett har for tiden store Annie-bannere i toppen av nettbutikkens Dance/Electronica-seksjon og har også valgt å legge inn et mindre reklamebanner på selve hovedsiden.
Hopp på lista
Resultatet har ikke latt vente på seg for Annie, som for tiden gjør promo i USA. På noen få timer har skiva gjort et hopp fra 84. til 79.-plass på Itunes liste over mest nedlastede album, og bergensjenta ligger nå som nest mest nedlastet i dance/electronica-sjangeren.
Håper på Billboard
- Itunes har i statene en større andel av platemarkedet enn i Norge og selvsagt også langt flere brukere, forteller manager og mangeårig samarbeidspartner Mikal Tellé.
Han håper nå på at det kanskje kan bli en plassering på Billboard-lista som måler det amerikanske platesalget og regnes som det viktigste barometeret for musikk i verden for Annies nye album.
- Vi håper jo på en Billboard-plassering, men uansett er vi utrolig fornøyde med en 79.plass på Itunes sin albumliste. Det er langt mer enn vi hadde turt å håpe på i utgangspunktet.
- Skiva har rett og slett gått fryktelig bra siden den slapp bare et par dager tilbake, sier han til Lydverket.
I Norge hadde Don’t Stop kun en uke inne på VG-Lista, da på en 25.plass.