-
Ålreite kids
Cool Kids, Hovedscenen Hipsterrap-duoen med det joviale navnet The Cool Kids hadde en takknemmelig oppgave på Hoves første dag: Å varme opp et allerede Hova-tent publikum før kveldens udiskutable stjerne går på Hovedscenen. Det greide de uten altfor store problemer, med låter i all hovedsak hentet fra den ferske EPen The Bake Sale i […]
Skrevet av:
Marius Asp
Publisert 14:23 24 juni, 2008
Cool Kids, Hovedscenen


Hipsterrap-duoen med det joviale navnet The Cool Kids hadde en takknemmelig oppgave på Hoves første dag: Å varme opp et allerede Hova-tent publikum før kveldens udiskutable stjerne går på Hovedscenen.
Det greide de uten altfor store problemer, med låter i all hovedsak hentet fra den ferske EPen The Bake Sale i sentrum av begivenhetene – burde-bli-hits som ”88”, ”What It Is” og ”Gold And A Pager” er muligens ikke stort annet enn basstunge lavbudsjettspastisjer over et skeletalt åttitall, men treffer det i all hovedsak unge og vakre Hove-publikummet der det skal; mellom hjertet og kneskålene et sted, altså.
I lengden føles det dype, monotone drønnet bak de alt annet enn dype tekstene – klær, Beastie Boys og Obi-Wan Kenobi får stå som stikkord – smått slitsomt, og duoen har alt å tjene på å hekte et par saftige kjøttstykker på sitt kunstneriske korpus snarest mulig. På den annen side: Det er vanskelig å hate rappere som stopper en låt på grunn av tilløp til knuffing blant publikum. Vakkert.
Marius Asp
Tags: Cool Kids, hove