Yngstemann i familien Ross, 17-åringen Theis, har ubegrenset tilgang på datakraft fra familiens gjenvinningsbedrift. Han har sin egen datasjappe på si og tjener nok til å handle solid og framtidsrettet på SpyShop. Han avlytter mobilen til jentene i klassen.
Theis er framtidens mann. En sak er krig i cyberspace. Noe annet er e-sport. Global Starcraft 2 League blir nå spilt i Sør-Korea. Hundretusen tilskuere følger med på nettet, melder The Economist. Vinneren får omtrent en halv mllion kroner, og de beste e-sport-proffene tjener godt over en million i året. Vær sikker på at e-sport snart kommer til en maskin nær deg.
Advertisers are attracted by the ability of e-sports to target an audience with plenty of spending money; Sony Ericsson is sponsoring the tournament in Seoul. The average American gamer is in his 30s and well-educated.
Dataspill kan umulig bli heltidsbeskjeftigelse for voksne folk, sier du kanskje. Neivel. Det er ikke så lenge siden man sa det samme om fotballspillere.