Richard Sambrook vil i dette foredraget vil se nærmere på det presset journalistikk og journalister lever under i den digitale tidsalder og spørre hvordan de kan gjenvinne tillitt og verdi i en tid med raske og nedbrytende forandringer. Hva er det som skjer med tradisjonelle journalistiske verdier og disipliner? Betyr de noe lenger? Hvordan kan journalister tilby seriøse nyheter når nyhetssyklusen blir målt i et sosialt media-sekund i stedet for i timer og dager. Burde vi i stedet i disse tider med digital overflod overlate til publikum selv å finne ut av ting.
Richard Sambrook er Professor i Journalistikk og direktør for sentret for journalistikk ved Cardiff School of Journalism, Media and Cultural Studies. I 30 år, til 2010, har han vært BBC journalist and nyhetssjef. Han har vært sjef for BBC Sport, BBC News og, tilslutt, direktør for BBC World Service og Global News. Fra 2010 til 2012 var han Global Vice Chairman and Chief Content Officer i verdens største PR-firma, Edelman public relations .
Se sesjonen her: