Claire Neal er produsent for the prisbelønnede radioprogrammet “The Ronnie Wood Show”, et program med en ikke ukjent rockestjerne i bandet Rolling Stones. På fagdagen vil Claire Neal fortelle hvordan hun klarte å overtale Ronnie Wood til å lage programmet, og hvordan det var å jobbe som produsent for en rockestjerne som var både nervøs og uerfaren i sin nye rolle.
Programmet ble sendt første gang i 2010, men kontakten mellom de to ble etablert en god stund før det. Ronnie Wood hadde på den tiden trukket seg tilbake fra rockelivet og levde et ganske stille og tilbaketrukket liv. Det viste seg at Claire Neal som jobber for Media produksjonsselskapet Somethin Else, henvendte seg til han på det riktige tidspunktet , og de ble enige om å lage et radioshow. Ronnie Wood likte godt Bob Dylans radioshow“Theme Time Radio Hour”, og de bestemte seg for å lage et tilsvarende program.
Men det skulle vise seg at det ikke skulle bli så enkelt , for til tross for at Ronnie hadde holdt konserter for opptil hundre tusen tilhørere i sine glansdager, stivnet han helt når han kom inn i radiostudioet, kan Claire Neal fortelle. I følge henne trengte han 18-20 kopper espressokaffe hver dag for å gå på lufta. På Fagdagen får vi vite flere intime detaljer fra dette samarbeidet som har resultert i mange priser for programmet, blant annet den høythengende «Sony award» . Og i tillegg har de årene de har jobbet tett sammen skapt et nært vennskap mellom de to.
Og etter at Claire Neal, som et forsøk, videotapet et av radioprogrammene med en av Ronnie Woods berømte gjester ble programmet fra februar i år også sendt på TV, på Sky Art. Få med deg på Fagdagen hvordan Claire Neal skapte en prisbelønnet radiostjerne ut av en gammel rocker.