Årets valgkamp er mediehistorisk, fordi partiene for første gang gjør alvorlige forsøk på å bruke sosiale medier og kreative nett-løsninger for å fri til velgerne. Det twitres heselblesende fra både høyre og venstre, man sanker partisympatisører i klaser på face-book og kappes om å ha de fikseste nettløsningene. Se for eksempel hva SV og Venstre har funnet på, de er lite gærne!!
SV har brukt en solid porsjon penger på å utvikle denne siden, der DU kan lage DINE helt SKREDDERSYDDE versjoner av sv`s valgprogram og sende til DINE venner. Veldig personlig, veldig interaktivt, veldig akkurat nå.
Noen i venstre har fått hele norges Ingerid Espelid Hovig til å gå i partiets tjeneste. De har sluppet henne løs i et tv-kjøkken sammen med Abid Raja. Får vi lyst på kebab, eller får vi lyst på Venstre? Er kjøttdeig en god metafor for det norske samfunnet, er den i så fall laget av svin? Avgjør selv