I går var jeg på søndagstur, målet var å se på Sinsen stasjon.
Den åpnet for trafikk i går, nå i formiddag er det offisiell åpning, kronprinsen skal klippe av snor.
Dermed er T-bane-ringen i gang, og vi kan kjøre rundt, fra Carl Berner opp til Nydalen f.eks.
Eller ring og ring, en sløyfe er det.
Jeg tok et bilde av det nye skiltet over rutenettet for å vise dere, men bildet ble stygt.
Hovednedgangen er pyntet med fargelys.
Og i et lite sekund blir vi opplyst av farge når vi går forbi.
Arbeidskarene var ikke helt ferdige, de spylte og gjorde det reint og fint,
og kikka litt på meg og de andre T-bane-nerdene som var kommet for å oppleve stasjonens aller første dag.
Mestparten av stasjonen er av betong, mens en liten vegg er naturstein.
Så blå kan t-banehimmelen være.
Se det fine taket, litt sånn som på Gardermoen.
Og så kom banen.
SISTE, 23.08:
Jeg fant et T-bane-ring-bilde, det gjør det lettere å forstå.
Følg den mørkeblå linja, og du ser at det ikke er T-bane-ring, men T-bane-sløyfe.
Dette er et stort steg framover for kollektivtilbudet i Oslo! Håper t-banen etter hvert blir like mye å stole på som trikken og bussen er blitt.
Jeg trodde T-banen var den mest presise av dem alle?
Kuult! Nå gleder vi oss til at det blir 7,5 minutters rute på Grorudlinja!
Torsdag og fredag skal de i gang med å sette opp tømmeret.
Nei se det, der kom kommentaren feil sted, den hører jo til Sagene Lunsjbar..
Det ser jo veldig fint ut på Sinsen stasjon og perfekt med en linje som kjører rundt byen!
Er det noen her som har prøvd å finne fram til rett staasjon og raskeste vei?
Jeg må innrømme at det ikke var helt enkelt og jeg la merke til flere som stirret febrilsk på linjekart og rutetider unaturlig lenge….
Det er vel kanskje en vanesak.
Charlotte Sætre sier: Er det noen her som har prøvd å finne fram til rett staasjon og raskeste vei?
Hvem, hva, hvor?