Dette er en arkivert nettside

Siden blir ikke oppdatert, men den forblir offentlig tilgjengelig på nettet for historiske formål.

05.03.2014

NRK1 onsdag 1. november 2006 kl 19.30 Forbrukerinspektørene

Kåring av landets dårligste service

Marit Evertsen Grimstad ser nærmere på det lave servicenivået ved norske bedrifter. (Foto: Anne Liv Ekroll, NRK)
Marit Evertsen Grimstad ser nærmere på det lave servicenivået ved norske bedrifter. (Foto: Anne Liv Ekroll, NRK)
Norske bedrifter er elendige på service, og kundene finner seg i det. I samarbeid med Norsk Kundebarometer ved BI, skal Forbrukerinspektørene kåre Norges dårligste servicebedrift.

Fra og med kveldens sending og fram til 13. desember kan seerne være med på å stemme på landets dårligste servicebedrift. 13. desember, som er en direktesending, blir det avslørt hvilken bedrift som går av med "seieren" som den med landets dårligste kundeservice.

Norsk Kundebarometer vil i forkant utarbeide en liste med femti bedrifter, basert på omfattende undersøkelser av hvor tilfredse kundene er og fra klagestatistikken til Forbrukerrådet. Denne listen blir presentert i kveldens sending, og seerne kan deretter stemme på den av de femti bedriftene som de mener er dårligst på service.

Avstemmingen foregår på Forbrukerinspektørenes nettsider: www.nrk.no/fbi.

Om Forbrukerinspektørene
Snorre Tønset takker for seg i Forbrukerinspektørene, og fram mot jul skal forbrukerinspektørene Marit Evertsen Grimstad og Lars Karelius Noer lede sendingene fra studio. Frode Søreide er "utegående" forbrukerinspektør.

Egenprodusert magasin fra NRK Fakta
Programledere: Lars Karelius Noer og Marit Evertsen Grimstad.
Reporter: Frode Søreide
Prosjektleder: Frank Sivertsen
Pressekontakt: Eirin Grytbakk, tlf 23 04 86 96/995 39 252
Tv-seere bes kontakt Publikumsservice, tlf 815 65 900, info@nrk.no



LENKER
  • www.nrk.no/fbi