Dette er en arkivert nettside

Siden blir ikke oppdatert, men den forblir offentlig tilgjengelig på nettet for historiske formål.

05.03.2014

NRK1 onsdag 17. januar 2007 kl 19.30 Forbrukerinspektørene

Store ord og liten virkning

Forbrukerinspektør Lars Karelius Noer ser nærmere på en kosmetikkbransje som får love langt mer enn den kan holde. (Foto: Anne Liv Ekroll, NRK)
Forbrukerinspektør Lars Karelius Noer ser nærmere på en kosmetikkbransje som får love langt mer enn den kan holde. (Foto: Anne Liv Ekroll, NRK)
To norske hudkremer har det siste året blitt lansert som vidunderkremer verden knapt har sett maken til. Kan vi tro på det? Kan kosmetikkbransjen si hva de vil?

Forbrukerinspektør Lars Karelius Noer har snakket med eksperter som er klare i sin sak: Selv om det ikke er tillatt å si at produktene har egenskaper de ikke har, er det sjelden myndighetene griper inn. Hudkremer som virker mot hudproblemer, er legemidler du får kjøpt på apoteket, mens de som ikke virker kalles kosmetikk.

Forbrukerinspektørene har også testet alpinbriller for å forklare hvorfor man må bør bruke slike briller, og ikke minst: Hvilke er best?

Egenprodusert magasin fra NRK Fakta
Programledere: Lars Karelius Noer og Marit Evertsen Grimstad.
Reporter: Frode Søreide
Prosjektleder: Frank Sivertsen
Pressekontakt: Eirin Grytbakk, tlf 23 04 86 96/995 39 252
Tv-seere bes kontakt Publikumsservice, tlf 815 65 900,
info@nrk.no



LENKER
  • Hjemmeside