Dette er en arkivert nettside

Siden blir ikke oppdatert, men den forblir offentlig tilgjengelig på nettet for historiske formål.

05.03.2014

NRK1 torsdag 2. august 2001 kl 22.30 Vi er snart tilbake - etter dette

Jo Brand med skjevt blikk på reklamen

Den britiske komikeren Jo Brand presenterer bisarre tv-reklamer i seks programmer framover.
Den britiske komikeren Jo Brand presenterer bisarre tv-reklamer i seks programmer framover.
Den britiske komikeren Jo Brand har kastet seg over tv-reklamens mangfoldige verden. Tv-stasjoner over hele verden har programmer og serier som blir avbrutt av reklame, og vår venninne har funnet fram til de mest bisarre utgavene.

Hun vokste opp med mottoet ”Stol aldri på en mann med testikler”. Av en slik kvinne måtte det naturligvis bli noe spesielt. Og noe spesielt er det blitt av Jo Brand. I Storbritannia fremstår hun som aktet og utskjelt, kontroversiell, høyrøstet, vulgær og finstemt på samme tid. Hun har mottatt en rekke utmerkelser for sine tv-show.

Middelaldrende
Jo Brand er tilsynelatende en ordinær, middelaldrende kvinne fra en engelsk småby, dog med et ekstremt skjevt blikk på eget og andres dagligliv. Hun utdannet seg til psykiatrisk sykepleier og praktiserte på sykehus fram til 1987. Antakelig var det der hun lærte å le av bisarre situasjoner og tabubelagte emner. Det gjorde henne i hvert fall godt rustet til scenedebuten i 1987, da hun omsider våget å ta steget over i underholdningsbransjen.

”Vi er snart tilbake – etter dette” skal gå på NRK1 i seks episoder.

Britisk produksjon
Originaltittel: Jo Brand's Commercial Breakdown
Prosjektleder Niels Bierge
Pressekontakt Inger Larsen, tlf: 23 04 74 83

Bilde
Den britiske komikeren Jo Brand presenterer bisarre tv-reklamer i seks programmer framover.